Klub, a książka „Zegarki mechaniczne; Historia, budowa, ważne marki” w sklepach z zegarkami
- Autor: Władysław Meller
- /
- Dodano: 15.10.2025
- /
Ostatnio na rynku ponownie pojawiła się, jako pierwsze wydanie poprawione, książka Jakuba Filipa Szymaniaka i Tomasza Milera pt.: „Zegarki mechaniczne; Historia, budowa, ważne marki”.
Pierwszy, stosunkowo duży nakład książki, mimo pominięcia w systemie dystrybucji zegarkowych jednostek branżowych, został dość szybko wyczerpany. Książki rozprowadzane poprzez grupy społecznościowe związane z wydawcą rozeszły się błyskawicznie, a ich ostatnie egzemplarze były wręcz rozchwytywane.
Teraz, przy pojawieniu się drugiej partii książek wydania pierwszego, nieznacznie modyfikuje się także sposób dystrybucji książki. Czas pokaże czy owa modyfikacja okaże się znacząca, bo w łańcuch dystrybucyjny włączają się jednostki z branży.
Klub Miłośników Zegarów i Zegarków, który jest patronem medialnym tejże książki, będzie ją sprzedawał poprzez swoje forum dyskusyjne, a także będzie informował o możliwościach nabycia książki w branżowych jednostkach w całej Polsce.
Możliwość nabycia książki poprzez klubowe forum: TUTAJ .
Sieć sprzedaży książki „Zegarki mechaniczne; Historia, budowa, ważne marki” będzie budowana na bazie sklepów z zegarkami i zegarkowych punktów usługowych.
Dzięki tak szerokiej dostępności książki, która w niezwykle ciekawy sposób na swoich łamach podaje szeroki zakres wiedzy z wieloma interesującymi szczegółami, będzie można zapoznać się jeszcze przed zakupem, co nie było takie łatwe przy typowej ofercie internetowej.
Dlaczego warto informować o obecności tej książki w sklepach zegarkowych?
Czyi dlaczego warto tę książkę nabyć?
Kto powinien traktować ją jako „zawodowy niezbędnik”?
W zegarkowej branży nie ma zbyt wielu publikacji tematycznych, a te które się pojawiają, nie są dystrybuowane w większej liczbie sklepów z zegarkami. Wydaje się, że książka „Zegarki mechaniczne; Historia, budowa, ważne marki” może być swego rodzaju przełomową w aspekcie sposobu dystrybucji, a co za tym idzie, w aspekcie dostępności na rynku.
Warto nabyć tę książkę, bo… to „dobra książka jest”!
Jak w przedmowie do książki przekazują autorzy: „świat zegarków obejmuje niezliczone wątki, które trudno jest uporządkować w spójną całość.”
Tak. To prawda, jednakże te „niezliczone wątki” w książce „Zegarki mechaniczne; Historia, budowa, ważne marki” zostały w sposób logiczny uporządkowane, dobrze rozwinięte i w bardzo przystępny sposób opisane.
Ta książka to podręcznik niezbędny każdemu miłośnikowi zegarów i zegarków, ale jest to też z pewnością obowiązkowa lektura dla sprzedawców i wszystkich innych osób zaangażowanych w proces sprzedaży zegarków. Ze względu na uporządkowany przekaz, jest ona niezbędna nawet wszechwiedzącym zegarmistrzom.
Dla osób związanych ze sprzedażą czy serwisem zegarków książka ta staje się niezbędnym narzędziem przy wyjaśnianiu zainteresowanym osobom szczegółów technicznych, stylistycznych, czy technicznych związanych z zegarkami. Jest tak dlatego, że na łamach książki znajdziemy wyjaśnienie praktycznie wszystkich aspektów użytkowych, najważniejszych kwestii technicznych, a także uwarunkowań stylistycznych. Co ciekawe, poszczególne tematy zostały ujęte także w kontekście historycznym, co znacząco podnosi ich wartość merytoryczną.
Czyż sprzedawcom w zegarkowych sklepach nie jest potrzebna taka książkowa pomoc w przypadku wyjaśnienia choćby różnych sposobów prezentacji danych kalendarzowych i astronomicznych, metody liczenia lat przestępnych, różnorakich rodzajów wskazówek, czy sposobach dekoracji tarcz zegarkowych?
Czy w rozmowach ze swoimi klientami zegarmistrz nie potrzebuje czasami przedstawić w jaki sposób powstaje błąd działania zegarka posługując się przykładowo detalami konstrukcyjnymi wychwytu szwajcarskiego, schematami przekładni chodu, czy przekładni wskazań.
Taką pomoc tak sprzedawcom, jak i zegarmistrzom świadczy doskonale ta właśnie książka.
Oczywiście, pewnie wszystkie zawarte na łamach książki detale można znaleźć w wielu różnorakich podręcznikach czy publikacjach, ale w żadnym z takich źródeł nie ma przedstawionego tak szerokiego spektrum wiedzy o zegarkach.
Nie bez znaczenia, tak dla sprzedawców w sklepach, czy managerów w firmach, jak i dla zegarmistrzów jest fakt, że posługiwanie się książką w fachowych rozmowach na pewno jest potwierdzeniem posiadania przez nich rzetelnej wiedzy, a co za tym idzie podniesienie prestiżu rozmówcy, czy organizacji, w której imieniu występuje.
Próba wyróżnienia konkretnych, przekazanych w książce informacji jest o tyle trudna, że musiałaby zakończyć się wskazaniem całego jej spisu treści, bo każdy fragment przekazu jest istotnym.
Oczywiście można mieć pretensje o niewymienienie którejś z ulubionych przez czytelnika marek (jak choćby Eterna), ale czy przy ograniczeniu objętości, bo takie jednak zawsze istnieje, można uszczęśliwić wszystkich miłośników zegarków?
Dla odmiany miłośników historii na pewno ucieszy znacząco zmieniona treść krótkiej informacji o: „Polskim akcencie na szczycie szwajcarskiego zegarmistrzostwa”, czyli o firmie Antoniego Patka i Franciszka Czapka i późniejszych firmach każdego z nich.
Niejako dopełnieniem wartości merytorycznej książki jest doskonały sposób jej wydania zarówno w sensie edytorskim, jak i technicznym. Podział na części, rozdziały, wtrącenia tematyczne i ciekawostki powodują, iż przyjemnością jest wziąć w ręce, tę oprawioną w sztywną okładkę książkę i zanurzyć się w jej treść.
Władysław Meller
W najbliższym czasie powstanie lista sklepów, punktów usługowych i innych jednostek z branży oferujących omawianą książkę.
Jednostki z branży zainteresowane wprowadzeniem książek do swojej oferty prosimy o kontakt na adres: [email protected]
- Doceń i poleć nas:
poprzedni
Dziel się pamięcią… o zegarmistrzach. Jarosław Sychowski